ja..

vad ska man sätta för rubrik på ett sånt här inlägg?
telefonen ringde när jag jobbade och det var husägarn som berättade att det var fullt pådrag hemma.
va? sa jag.
det hade börjat brinna mellan andra och tredje våningen (jag bor på första) pga nåt elfel. vet ju att jag bor i ett gammalt trähus så jag blev riktigt orolig. de hade som tur var lyckats få stopp på branden innan den tog sig vidare.
jag stack hem tidigare från jobbet och möttes av tre brandbilar och brandmästarn som förklarade läget.
min lägenhet hade klarat sig utan skador men två lägenheter var förstörda och 2 lägenheter till var det röklukt i.
om de kommit några minuter senare så hade det inte gått att stoppa branden eftersom trähuset dessutom har spånisolering. då hade det kvittat hur många brandmän som varit där.
fan tänk vad nära att man inte haft nånting kvar förutom jobbkläderna man har på sig. hemska tanke.
alla lägenhetsdörrar är uppbrutna eftersom de ville försäkra sig om att ingen var kvar i huset. får sova med ett öga öppet inatt. skulle haft tuborgbrännbollsträ't.



Brrr.. Sjukt tur. Och bra jobbat av brandkårn. tack!
2009-03-31 @ 00:14:48 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: josephine

:O men shit!! vilken otrolig tur!!!

2009-03-31 @ 12:38:05
URL: http://joss.bloggagratis.se
Postat av: Jügge

Man kan ju lugnt säga att du inte fått en lugn stund i Östersund!



Grattis eller vad man ska säga till att du klarade dig! Skönt att ha flyt för en gångs skull!

2009-04-01 @ 19:39:40
URL: http://byllas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback