Niclas: How to..

Pimpad Pyttipanna. Fick lite förfrågningar på vad det är efter att jag nämnt det i nåt tidigare inlägg så här kommer en stegförsteg-guide.


Välj en stekpanna i lämplig storlek.


Ta fram en påse pyttipanna (jag brukar köra på oxpytt, se ovan).


Smält smör i den lämpliga stekpannan.


Stek pyttipannan tills du tror den är klar. Då börjar pimpandet.


Häll i grädde, kanske 2 dl.


Krydda med det du har. Cayenne, Lök, Vitlök, Peppar, Salt, Paprika tar jag. Var inte rädd (om det inte är oregano dvs, det smakar skit i).


Gör plats i mitten av pannan och stek ett ägg. Salta ägget efter tycke och smak. Vänd sedan ägget och stek på andra sidan.


Ät. Lycka till.

2009-01-23 @ 01:30:08 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Puttman

Ganska imponerade för att vara en kille som en gång brände korv i micron.

2009-01-23 @ 10:19:15
Postat av: Emelie

Jag äter ju varken pytt i panna eller oxpytt så det sket sig ganska rejält där men lovar att det hade varit supergott om jag hade gillat det ;D

2009-01-27 @ 22:22:19
URL: http://sunkish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback