Dum Dum Dum?


Emil ringde ikväll och frågade om jag hade lust att åka skidor i Vemdalen imorgon. Han hade fixat så han blev uppraggad av två singeltjejer som ville ha med honom och valfri killpolare att åka skidor. Jag tackade nej med United-Liverpoolmatchen kl 14 som anledning. Dumt kan tyckas, men.. ja. Dumt.
Hehe, faktum är att jag inte ångrar mig. Det är en alldeles för bra match att skippa, hur söta tjejerna än är. Det kommer fler tåg. Kanske redan på kvällen eftersom jag kanske hakar på på krogen, beroende på hur bra humör matchen lämnar mig.

Jag skriver ofta "på på" som i meningen här ovanför. Antar att rätt är att säga "hakar på krogen" men jag tycker att mitt sätt att skriva är bättre.
"hakar på" är ju samma sak som "följer med" och efter det kan man ju sätta "på krogen" utan konstigheter. ändras reglerna eftersom det blir samma ord två gånger? jag har några språkvetare som läsare, låt höra tankarna!

För övrigt väntar jag på mailsvar från en kontakt som jag träffade i Berlin. Han ska kolla upp om han kan komma till Manchester när vi ska dit och kanske fixa nåt fränt? Han känner Uniteds pressansvarige i Asien! Jag behöver tas ner på jorden, eftersom jag nu tror att han ska fixa så jag får gå hand i hand med spelarna in på planen.

Godnatt!
2009-03-14 @ 00:45:50 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback